2006-05-22

Zaterdag 20 mei

Voordat ik in Hakate aankwam had ik al een idee om verder te komen; ik moest alleen in 13 minuten uit een trein komen, 2 reserveringen (laten) maken, en een alternatieve shinkansen in komen... dat lukte, alleen had ik daarna wel last van slaap elke keer dat ik een trein uit moest. Het eindresultaat was dat ik in de Aso vallei bij Aso-san stobd; volgens alle informatie de grootste caldera ter wereld. Die maar eens beklommen, en onderweg iets bijgekleurd... Het japanse massa-toerisme is in ieder geval niets voor mij.

Beneden maar eens m'n email bekeken, en vervolgens moeten constateren dat de lokale schooljeugd hetzij niet van het uniform is los te weken, hetzij niet los gelaten wordt; ik weet niet wat ik erger zou vinden.

In het volgende dorp een bento box gescored en in Beppu een hotel bnnen gekomen; er zou daar ook een warme onsen zijn, maar ik ben niet echt onder de indruk van wat er daarvan in mijn kamer beschikbaar was. Verder lijkt het electriek niet helemaal stabiel.

Geen opmerkingen:

Volgers