2011-10-10

Volgende zee dan maar...

Burgas ligt handig, maar was niet zo spectaculair...



En vervolgens door naar de volgende stad. Plovdiv lag handig op weg naar Sofia, en bleek best veel te bevatten...





Daarna kwam ik pas bij tourist information die me in het duits op nog een paar plekken wist te wijzen...





Daarna door gegaan naar Sofia, waar de hostel merkwaardig goed voorbereid was op het een en ander. Was de laatste gast die ze in de loft hadden voordat die gerenoveerd werd voor de voetbal fans uit Wales...





Voornaamste probleem voor Sofia, 't kwam nadat ik door Plovdiv getrokken was:




De volgende morgen de bus naar Skopje genomen...

Men had slecht weer beloofd, voor die dag, en inderdaad, nadat we Macedonië ingetrokken waren werd dat bevestigd. Ik herinner me het treinstation van Skopje als een treurige bedoeling, en dat was in volle zonneschijn, van of naar Griekenland. Bij regen is miserabel nog positief uitgedrukt. De regen ging door tot bij de grens.

Over de gres was het redelijk droog, en de Albaniers waren vriendelijk, doch niet vloeiend in een taal die ik sprak. De gebruikelijke dump in dit geval Tirana was redelijk, alleen was de plek nogal duister. Bij het opera gebouw stonden in ieder geval stoeltjes buiten onder een dak, zodat ik daar wat verder kon rusten.



De moskee functioneerde nog, en tourist information wist er niet zoveel aan toe te voegen, dus ben ik afgereisd naar Vlorë





Zee nummer 3, maar de plek wordt voornamelijk gebruikt om naar andere plekken te reizen.

Geen opmerkingen:

Volgers