2007-01-08

Internet: ze zouden het toch eens moeten uitvinden...

De laatste keer was de verbinding wel erg traag; lokaal roept het 230 kb, maar... De rest van de dag in rust doorgebracht; hier en daar wat knallen maar geen siervuurwerk.

Maandag 1/1

Helaas was het consulaat ook vandaag dicht; morgen weer een dag. En ik mag weer op zoek naar vervangers van de 'sandalen'; de enige die echt versleten zijn kwamen uit Indonesie... de rest hield het allemaal korter uit, en brak. Daarna maar eens naar Serenity beach gelopen, en m'n voeten in het zeewater gestoken; heb dat niet gedaan sinds noord Honduras...

Dinsdag 2/1

Volgende bezoek aan het vietnamese consulaat; deze keer wel raak, en nu ben ik dus in het bezit van een geldig visum voor het volgende land. Gelukkig ook nog een ticket naar Phnom Penh weten te scoren. Alleen moeten ze toch wat doen aan die verbinding; het kostte 4 uur en 30 minuten om van terminal naar terminal te komen. In P.P. het gebruikelijke circus met tuk-tuks & motos; om daarna een hostel in te komen.

Woensdag 3/1

De volgende dag even mijn email weten bij te werken; een aantal zaken doen het zoals ze het niet zouden moeten doen, maar voor de rest hobbelt alles voort. Gelukkig voor de mensheid doet de blogging site het niet; geen bijgewerkt verhaal dus. Wel, 10 minuten voor vertrek een ticket naar Saigon weten te vinden, en vlak voor de grens nog wat lychees... zo kom je er wel. In Saigon, als ik ten minste in het juiste district van HCMC zit.

Donderdag 4/1

Eerst in de stad rondgewandeld; daarna eerst met de stadsbus naar de busterminal en vanaf daar naar Da Lat... Vervolgens zit je zo'n 6 uur en 308 km in een minibus de bergen in; het is duidelijk ook niet tropisch meer. De volgende keer alleen niet in de taxi stappen; het tarief was niet onredelijk, en het hotel niet het duurste of het slechtste, maar ik denk dat ik beter had kunnen kiezen. Diner was een brouwsel dat niet misstaan zou hebben in een Harry Potter film of op de chinese ontbijttafel. De (spiritus)vlammen verhoogden de ambiance alleen maar. Verder hebben ze hier een starwars revival oid; de lokale (voor SEA) kabelproducent is daar hard mee bezig op z'n filmkanaal.

Vrijdag 5/1

Je wandelt door wat de vietnamezen als een van de meest romantische plekken beschouwen; ik geloof niet dat ik het wil begrijpen. Tijd voor een zonniger en warmere bestemming. Slaagde erin om een minibus naar Nha Trang te krijgen. Daar aangekomen was in ieder geval de temperatuur beter; gezien de golven is er een storm in de buurt. De plek is ook iets toerist/reiziger-vriendelijk; er is zelfs een plek voor russen... en zelfs turkse cuisine voor de fans.

Zaterdag 6/1

Tussen de regenbuien door de pagoda met de witte buddha gezien; gebouwd voor de vrede, alleen wat jaren te vroeg gezien de geschiedenis. De rest van de dag door gebracht in een storm- en regen-achtige kustplaats; ik ken een grootouder die hier van hield. Het internet werkte dusdanig goed, in het gedeelte van de stad dat stroom had, dat XS4All me 2 mailtjes liet verwerken in een uur, en de blogger software helemaal niet reageerde. De nachtbus was een 'verbetering'; deze was net te klein voor comfortabel zitten, laat staan slapen... Tegelijkertijd begin ik last te krijgen van m'n neus; ook daar kan het uit lopen.

Zondag 7/1

Dan kom je aan in een druilerig Hoi An... het weer is niet verbeterd, en naar een paar fotos doorgetrokken naar Danang. Standaard routine met hotels, regen, etc. Morgen per trein naar Hue, en vanaf daar door naar Hanoi.

Maandag 8/1

Eerst het ontbijt, dat inbegrepen was, genoten; gebakken eieren lukken in elke cultuur. Daarna op het station een kaartje voor de eerste trein naar Hue gekocht, en op de trein gewacht. Hard seat is wat heel erg vroeger bekend stond als derde klas; houten bankjes incluis. Ik krijg het niet geheel warme gevoel dat de storm aan houdt, met de regen. Het enkele spoor impliceert verder dat je soms op de tegenligger mag wachten. Voor Hue serveerden ze ook nog lunch; rijst, een of ander (miniem) stuk koe met groente. Dat opgegeten, en in Hue de standaard 'duck & run' uitgevoerd. Het climaat is beroerd & het internet belabberd, ik ben zeker op vakantie.

Geen opmerkingen:

Volgers