2007-10-08

Stap 9

Een beetje rondgewandeld; om de een of andere reden kom ik altijd terecht in Copacabana...

5 okt

Grootse plannen... eerst naar de suikerberg, daarna door naar het kruis. Wel de suikerberg gehaald; behoorlijk uitzicht is zachtjes uitgedrukt. Daarna maar eens rond het meer gewandeld, en het strand bekeken; helaas ben ik niet onder de indruk van wat de lokale schoonheden moeten zijn.

Verder is de lokale ABN dochter, die daar nogal mee adverteert, niet in staat mijn ABN kaart te accepteren en dan geld uit te keren. De lokale supermarkt was wel in staat mij koffie te verkopen; moet voldoende souvenier zijn...

Ondertussen ook ontdekt dat mojitos best te drinken zijn, zeker met een stel ieren op sabattical.

6 okt

De bus naar het christus beeld gepakt; je doet er, ondanks het zaterdag zijn, nog een uur over. Bij het beeld is er over alle details nagedacht; handen, gezicht en houding... Het was overigens eerst een favoriet uitkijkpunt van de keizers, en de spoorweg kwam daarna. Het beeld kwam als laatste, maar is wel de trekpleister nu. De terugweg ging via de andere kant, zodat ik ook een keer per bus om de lagune ben gegaan. Om vervolgens de luchthavenbus te vonden vergt iets meer; zelfs de lokale politie wist er niet van, en tijd houden is niet het meest succesvolle aspect van deze samenleving. De regels t.a.v. vloeistoffen overigens ook niet; volgende wasse neus van DHS makelij.

Het aantal verbijsterbare mensen neemt aardig toe; je ontmoet een chinees reisgezelschap boven op de Corcodavo, en daarna een paar zakenlui, en je reputatie gaat met sprongen vooruit. Alleen lijkt het op de luchthaven alsof TAP zelden mensen vanuit Rio vervoert; voordat het boarden zelfs maar begon was er al uitstel. En voor een wereldstad met een reputatie zijn er verdomde weinig internationaal vertrekkende vluchten; 2 schermen per dag?

7 okt

Ik blijf hopen op een vlucht waar ze een aantrekkelijke dame naast mij plaatsen, of zelfs de vlucht waarbij diegene naast mij als petit(e) betiteld kan worden, en dat ook blijft in de stoel; de busstoelen in Brazilië gaan er een stuk op vooruit met de 'economische' plaatsing in de gemiddelde vliegtuig cabine.

Het huiswaards keren ging in Brussel snel genoeg om binnen 30 á 45 minuten in de trein te kunnen plaatsnemen. Alleen wil ik de volgende keer wel een trein met alle wagons; als er één ontbreekt, staan prompt alle gangpaden vol totaan Rotterdam...

Geen opmerkingen:

Volgers