2007-09-19

Stap 4

Na enige rust rond gewandeld door een stad in diepe zondagsrust. Vond nog een plaats die aan internet deed, en daar mijn blog bijgewerkt. ´s Avonds bij een visrestaurant met een zeer duister uitzicht over de rivier gegeten, en daarna langs de ondertussen iets levendiger binnenstad terug naar de hostel voor een nacht op een nogal stevige matras.

17 sep

Dan hobbel je de volgende dag eens rustig naar de ´haven´ om daar te informeren naar boten richting Manaus. Ik denk dat ik wat moet gaan onderhandelen; R$160 is een beetje veel. De boot vertrekt woensdag 19 om 11:00.

Verder ben ik er achter waarvoor het stuk karton aan de muur dient; het bedekt een gat ter groote van een air conditioner. Tesamen met de eveneens ontbrekende tv, waarvan alleen de beugel nog hangt, en de electrische warm water voorziening in de douche, waarvan alleen nog de draden hangen, was dit best een luxueuze kamer, voor de sloop...

18 sep

Het tarief is dus echt R$150, en de inflatie heeft erg toegeslagen. Ik heb in ieder geval een hangmat en voldoende touw om de hangmat of mezelf op te hangen. Nu nog water oid en een ticket, en dan zou ik via Manicoré naar Manaus komen.

Na de siesta dus maar wat geïnvesteerd, en een ticket voor Manaus aangeschaft. Ook even de sites van de stad vast gelegd; ik heb de literaire societeit maar over geslagen... Het weer leek even om te slaan, maar gelukkig bleef het bij enig gerommel en enige duistere wolken.

Geen opmerkingen:

Volgers