2011-09-15

oost, daarna zuid...

Na de rondtocht (en de vorige post) was het tijd voor diner... Er was een plek die eland soep serveerde (en pastijtjes). Deze bereikt via een andere stadspoort.

De soep was in ieder geval warm, en het pastijtje ook... Alleen denk ik dat ik meer vlees gewaardeerd zou hebben. Ondanks verzoeken toch maar niet de stad in gegaan voor het nachtleven; de kamergenoot kwam pas om 6 uur 's ochtends terug. De volgende dag met de bus naar Rakvere (halverwege Tallinn en de grens bij Narva) gegaan; snap nog steeds niet de omweg door/langs een nationaal park, maar dat waren in ieder geval de boompje(s). Rakvere heeft wat mooie huizen, en een kasteel.



Het beest is een enorm standbeeld van een stier (achter het kasteel in de laatste foto) die ik wel gezien heb, maar niet op de foto gezet heb.

Daarna door naar Tartu. Daar was het probleem dat de hostel die me aangeraden was in Tallinn vol zat, het alternatief dat ik gevonden had nogal duur was, en het derde iets minder goed vindbaar was. 't is me uiteindelijk wel gelukt.

Geen opmerkingen:

Volgers