2011-09-13

Noordwaards dan maar...

Je plant weer eens en reis... waarbij een geografisch begaafde man meteen door had wat ik deed. De reis naar het beginpunt voert via Oslo, via het gebruiklijke circus van trein naar Schiphol, door alle hoepels heen, een vliegtuig in.

't Probleem was niet het inchecken, dat lukte electronisch... noch het feit dat ik alleen handbagage heb. Ik heb toch niet zoveel vertrouwen in bewakers die niet alleen het netboekje moeten zien, maar er vervolgens op staan dat dat zonder bescherm hoesje door de machine heen moet. Op mijn vraag wie de schade aan het apparaat zou moeten betalen als het kapot gaat, was het antwoord nogal koeltjes dat dat mijn probleem was :-(

Oslo is wat dat betreft iets vriendelijker... 't Ding hoefde zelfs z'n hoesje niet uit. De gratis terminals hebben ook wat, alleen is het wat nat buiten; ook hier regent het voldoende.

Geen opmerkingen:

Volgers