2015-02-05

Achtenveertig

Dan mag je weer eens proberen het doolhof dat Quito heet te verlaten. Deze keer bleek ik een simpele route te hebben naar de zuidelijke terminal; een trolley bus kon me daar zonder overstap heen voeren. Op de terminal was het ook simpel om naar Latacunga te gaan. Daar bleek alleen het probleem met een vulkaan van meer dan 5,000m en bewolking onder de 4,000m; iets dat niet de moeite waard is om te fotograferen. Dus door gereisd naar Banos. Dat ging alleen via Ambato, en een ietwat dubieuze busmaatschappij. Er zijn dus twee terminals, en we moesten dus de andere hebben.
In Banos de Agua Santa aangekomen hadden ze informatief de afstand naar een aantal steden weten te tonen . Daarna de waterval weten te vinden , en het heiligdom . De volgende dag vol goede moed de eerste berg op naar het kruis en een boomhut, incluis erg veel wolken , regenbogen , en aanzichten van bovenaf . Daarna sloot mijn telefoon zich af van de buitenwereld.
De volgende dag kon ik het nog eens proberen, en ben ik de berg aan de andere kant van het dal en de rivier gaan bekijken. Dat levert wat op , , en , maar ook veel wolken . Een reden om niet helemaal naar de top van de berg te wandelen, maar weer aan de andere kant van de berg af te wandelen. De weg was niet overal even goed, en op een plek mocht ik door een rivier waden die de weg overstroomde. Beneden aangekomen was de rivier indrukwekkend , vooral met een waterval.
Daarna weer terug naar de zuidelijke berg. Alhoewel berg misschien niet geheel de juiste term is voor een vulkaan, of iets wat daar tegenaan leunt. Enige probleem is dat het niet altijd even droog bleef , maar uiteindelijk wel bij de maagd terecht gekomen . Daarmee de voornaamste plekken gevonden, die dusdanig belangrijk zijn dat ze 's avonds verlicht worden.
Verder vrij veel video's gemaakt voor mijn doen; enige probleem is dat ik die niet op de blog krijg.

Geen opmerkingen:

Volgers