2015-02-14

Vijftig

Na Cuenca doorgereisd naar Loja. Dit is een van de oudste steden in de buurt. Zoals gebruikelijk is er een verband met Simon Bolivar; , waarin gememoreerd werd dat de goede man aan de wieg stond van zo'n 6 landen... Bolivia, Colombia, Ecuador, Panama, Peru, en Venezuela.
De volgende dag, terug naar de terminal via de deur van het museum , incluis muurschildering ter herinnering aan Simon, en redelijk uitzicht . De andere kant van de poort ziet er ook niet slecht uit .
Aftocht naar Vilcabamba, waar men schijnbaar erg oud kan worden. Het uitzicht is er niet minder om: , en . Daarna een eenvoudige doch voedzame maaltijd weten te vinden ; de soep is geïdentificeerd als locro de papa met graan, en de andere schotel als chuleto met rijst en bonen. Het werd geserveerd met mango sap, voor een prijs die de gemiddelde friet tent niet meer haalt.
Na zeer vroeg gewekt te zijn door de hanen die nog niet tot maaltijden verwerkt waren, me vervoegd op het punt waar de bus naar Zumba langs zou komen. Zo op de vroege morgen had dat best een redelijk uitzicht . Daar werd ik aangesproken door wat een reperateur van koelkasten bleek te zijn; hij kon me meenemen naar Valladolid, wat halverwege ligt. Daar moest hij een compressor vervangen, en ik heb maar een handje mee geholpen. Daarna door naar Zumba, en vanaf daar naar la Balsa, met brug en grens... in een ietwat experimentele bus vanaf een redelijk somber busstation , en vertrokken naar la Balsa. De weg was de slechtste die ik in Ecuador ben tegen gekomen, maar we kwamen bij een zonnige grens waar ze me het ene land uit lieten, en vervolgens nog het andere land in. Via San Ignacio in Jaen aangekomen; hier waren de hostels nog goedkoop, en het was niet zeker dat de volgende plek bussen had.
De volgende morgen vanaf Jaen via Bagua Grande en Pedro Ruiz in Tarapote geland. Je gaat via de oostkant uit de Andes de regenwouden van de Amazone in. En regenen deed het.

Geen opmerkingen:

Volgers