2010-06-25

and upwards...

25 juni



Redelijke nacht, alhoewel je hier echt verduisterings schermen nodig hebt. De wifi bleek wel in het hotel te werken. Daarna me via een ATM en een supermarkt naar de weg naar o.a. het noorden bewogen. Eerste lift kreeg me van weg #1 totaan de splitsing van de weg naar Skagastrond en de weg naar Sauderkrokur. Daar enige tijd doorgelopen totdat ik een lift kreeg naar Sauderkrokur. Vervolgens kon ik die plaats uitlopen en een lift krijgen naar Hofsos, een plaats die na de emigraties leeg gelopen was. Een kleine wandeling later, kreeg ik dan een lift naar Siglufjordur. 't Gaat nog interestant worden, de weg naar de volgende plek gaat eerst een eind terug. 't Landschap is, afgezien van de fjord en gletchers, voornamelijk leeg.

In Siglufjordur was een hostel, maar 't is wel het duurste in de categorie "geen hotel". 't Is wel voorzien van internet. Verder is het niet de meest levendige plek van het eiland; geen pylser stand (die ik kon vinden), twee restaurants en een pizzeria. 't Ene zag er wat duur uit, en de andere bleek vervolgens niet meer dan pizza te kunnen serveren. Het kaas-festijn genomen... bepaalde soorten zouden alleen geserveerd mogen worden in steden met universiteiten en studenten met een serieuze reputatie voor de studie van de inname van alcohol en voedsel om dat te tolereren...

Geen opmerkingen:

Volgers