2010-06-25

Onwards...

vervolg 23 jun

Enige probleem, nadat je de blog hebt bijgewerkt, is dat de wind er niet minder op geworden is... 't Water is redelijk, maar de wind is voldoende om mij aan longontsteking te doen denken; hou van nog warmer water, maar kan niet echt wennen aan alle locale omstandigheden. Verder doet het internet het hier wel, maar op een manier die mij ook niet helemaal gezond over komt... Vervolgens is 't middernacht, en schijnt de zon vrolijk, alleen vanuit het noorden.

24 juni



Volgende dag was het tijd om verder te liften... Wandelde het hotel uit, de weg op, en werd op een moment beleefd te woord gestaan door 4 fransen, hun auto was helaas vol. Even later, na ruwweg een uur gewandeld te hebben, kwam er een camper voorbij. Die gaf me een lift totaan Holmavik. Twee locale mensen, zij muzieklerares op accordeons en hij reperateur van accordeons waren aan het rond trekken. Voor zoverre ik ze begreep hadden ze hun hele collectie van zo'n 150 stuks cadeau gedaan aan het locale museum. In Holmavik een lunch genoten, en vervolgens de stad weer uit gewandeld. Daar een lift gekregen naar de eerste plek op de ringweg van een ijslander die niet echt engels sprak.



Bij die plek woei het nogal, maar ik had gezien dat er niet zo ver ten noorden daarvan een interessante plek was. Daarheen gewandeld, en de kraters bewonderd, terwijl de wind echt woei. Afgedaald en een lift gekregen naar het kruispunt van de route 60 (waar ik zojuist vandaan kwam) en route 1 naar het noorden. Enige tijd later kwam daar een auto met een stel kanoes op het dak en tween jongens langs. Deze gaven me een lift totaan Blonduos. Vervolgens de gebruikelijke route van tankstation naar tourist information naar hostel. Enige probleem, de hostel accomodatie was schijnbaar in onderhoud, zodat ik nu weer in een dure kamer slaap, betaald met m'n laatste kroner... Geen draadloos internet, en de computer in de "woonkamer" leek nogal uitgeschakeld; misschien dat nader onderzoek t.z.t. helpt.

De sleutel lijkt niet helemaal te passen, maar sluit en opent min of meer conform wens. De computer in de woonkamer is in ieder geval voorzien van een wifi-antenne. Kijken of ik morgen via de lange route naar Akureyri kan komen... of een betere oplossing kan vinden. Er is zelfs een route naar zo ongeveer een steenworp afstand tot de pool cirkel. Misschien waard om daar het weekeinde aan te besteden.

Geen opmerkingen:

Volgers