2008-05-22

...en de remote schakelt ook de lichten...

19 mei

Het ronde bed was dus net te klein; de deken was rechthoekig en wel groot genoeg. De slang van de douche was dus ook net te kort; als deze in de houder werd geplaatst nam de toch al niet indrukwekkende straal af tot druppels...

De volgende morgen vroeg genoeg opgestaan voor de tweede of derde bus naar Hahou te nemen. Daar door het authentieke dorp gelopen; wel verschillende stijlen qua bouw, maar niet echt structureel afwijkend. Bij terugkomst in Andong eerst gelunched met koude groene noedels die aan tafel even werden geknipt, en gekoeld met een ijsblok.

Daarna een bus naar Taebaek en van daaruit een bus naar Samcheok. Na veel navragen wel het hostel gevonden, maar dat was ondertussen gesloten. Enige vriendelijke koreanen wisten me toen een ander hostel tegen hetzelfde tarief in te helpen.

20 mei

Gebruikelijke routine; van hostel naar het busstation. Daar bleek dat m'n eerste keuze niet mogelijk was van dit station, maar via een bepaalde route wel vanaf het andere. Via dat station en een stad aan de kust genaamd Gangneung, dat monder spannend was dan gedacht, door gegaan naar Sokcho. Tot mijn verbazing ligt dat noord van 38°. De garnaalburger 's middags smaakte als kip, terwijl de inktvisburger 's avonds zowaar naar inktvis smaakte.

21 mei

De bergen landinwaards zijn mogelijk nog imposanter dan die langs de kust. Het weer is minder; regende het eerst alleen 's avonds of 's nachts, nu kwam het voor de lunch al naar beneden... Gelukkig was Chuncheon droog, alleen wel bewolkt. Lunch was minder, ze zijn ook bezig met zand, maar het lijkt meer op een dam naar een van de eilanden. De bootjes lijken min of meer op zwanen (of wat daar voor moet door gaan)... De restaurant scene, voor zoverre ik die kon zien, was niet bepaaldelijk dik gezaaid.

22 mei

Opstaan, pakken en wandelen... En bij het busstation is een ticket naar Dong-Seoul snel geregeld, evenals de bus naar die bestemming; ze gaan vaak en vlug... Seoul lijkt meer op een vlakte te liggen, en is vrij uitgestrekt. Het vinden van de hostel lukt ook nog, en ik kan mij wijden aan het legen van mijn mailbox, het tappen van won en het bijwerken van mijn blog.

Geen opmerkingen:

Volgers