2008-05-18

...en het schrift is nog raarder...

16 mei

De volgende morgen land je ergens rond 6, ondanks de lage snelheid; 12 i.p.v. 20 knopen. De douane etc. openen pas om 8:30, maar je wordt keurig herhaaldelijk gewekt met mededelingen... Zo langzamerhand zijn zelfs de ambtenaren die je een land binnen laten onder de indruk van mijn reislust; zo kom je nog eens ergens... Daarna bij de bank in de terminal geprobeerd; ze moest even navragen, maar ik ben van mijn taiwanees geld af.

Gebruikelijke routine; hostel, internet en de omgeving. In dit geval een tempel. Indrukwekkend geval, incluis hal van de koningen van de hellen... Alleen hadden ze een festival waarvan nog wat achter gebleven was. Lunch was met plaatjes en kimchee als side-dish denk ik; en ze zijn misschien erger dan de brazilianen t.a.v. hun vlees. Ze doen ook rare dingen met omelet en/of pannekoek; grag-achtige groenten en inktvis...

17 mei

Na m'n japanse kamergenoot de details uitgelegd te hebben van het goed engels spreken, afgereisd naar de busterminal en Gyeongju; afgezien van de groter dan verwachte afstanden in Busan en de onuitspreekbaarheid van lokale plaatsnamen, een redelijk luxueuze bedoeling...

Dan kom je aan, vindt een plek en gaat de stad in. De plek bevat grafheuvels en andere restanten, al dan niet hersteld. De binnenste verzameling doe je in een dag, voor de rest heb meer vervoer nodig. 's Avonds was er een concert met koreaanse muziek, zang en dans. Bood wel een aardige aanblik tussen het gedeelte van het paleis aan de vijver. Daarna bleek dat ze een nederlander bij me op de kamer hadden geschoven...

18 mei

Van Gyeongju naar Daegu. Dat bleek minder spannend dan gedacht, dus door naar Andong, de eerste plaats die ik niet alleen kan uitspreken, maar in de chinese vorm ook kan schrijven. De bussen zijn allemaal 3 rijen, 2+1 combinatie. Het motel waar ik nu zit heeft een rond bed; nu zien of het groot genoeg is. De computer op de kamer maakt het bijwerken van de blog ook handig... Avondeten bestond deze keer uit een soort 'stir-fry' met rijst, aan tafel klaar gemaakt met de bakplaat die in elke tafel zit.

Geen opmerkingen:

Volgers